anja-pieter.reismee.nl

Petra

Op tijd opgestaan want we wilde de hele dag in Petra zijn. Het was slechts 5 minuten lopen naar de entree dus dat was een begin. Eenmaal door de ingang werden we op een paard gezet. Deze bracht ons naar de ingang van de kloof. Aldaar werd er aangeboden om met paard,ezel, kameel of koets verder te gaan. Maar sportief als we zijn zijn we gaan lopen. Na ongeveer een kilometer kloof is het grote moment daar... Ineens komt er een stad uit het niets lijkt het. Echt heel mooi vooral Al Kahzneh is mooi naar voren gekomen. Daarna verder gelopen. Elke 20 meter is er een tentje waar ze spullen verkopen zoals kettingen, boeken en kaarten. Echter had dit niet onze interesse. De stad is zo groot dat je om echt alles te zien zeker wel vier dagen nodig hebt. Ons doel was in eerste instantie om boven te komen waar het Ad Deir (klooster) is. Hiervoor moesten we echter wel 800 trappen betreden in de brandende zon. En dit waren geen makkelijke treden, allemaal van ander formaat en soms ook meer een keienweg . Maar genoeg te zien onderweg. Het is net als een bevalling als je er eenmaal bent vergeet je meteen wat je ervoor hebt moeten doen. Echt een mooi geheel als je boven bent. We hebben ruim een uur daar zitten kijken en genieten van al het moois. Daarna weer naar beneden gelopen, dit was in een half uur gepiept. Nog wat rond gelopen door de stad en toen terug gelopen naar het hotel. Petra zeker de moeite waard om een keer te zien, het is heel groot denk dat wij nog niet eens de helft hebben gezien, maar we hebben wel de sfeer die er heerst meegekregen. Helaas geen foto's deze keer, mobiel vergeten om foto's op de blog te zetten, dus die houden jullie tegoed. Morgen naar de woestijn... de wadi rum

Danielle

Jammer dat jullie geen foto's hebben. Maar het klinkt zeer indrukwekkend! Je maakt me zo wel nieuwsgierig om zelfs eens te gaan kijken ;-) Fijne avond! En s6 in de woestijn morgen, hopelijk niet te warm!

Marja.frans@hetnet.nl

Lijkt me geweldig zo'n stad die opeens uit het niets zichtbaar wordt. Ik moet geloof ik ook maar een keer naar Israel. Hoe weet jij dat trouwens van die bevalling? (Haha)fijne vakantie verder. Marja

Straks

Klinkt allemaal heel mooi. Wij zijn heel benieuwd naar jullie foto's. Geniet nog van al dat moois wat jullie gaan zien.

Corrie

Wat een mooi verhaal en wat een sportieve klus.
Veel plezier in de woestijn.