anja-pieter.reismee.nl

Dode zee

Gisteren voor de derde keer geprobeerd om in Jeruzalem op de tempelberg te komen. Maar ook deze derde keer werden we door de militaren verwezen haar tomorrow, dus helaas geen tempelberg van dichtbij voor ons. Op naar de dode zee, omdat we niet met onze auto door Palestina mogen, duurde het drie uur. Maar het was een mooie tocht. Aan de ene kant de woenstijn, aan de andere kant de dode zee en Jordanië. We zijn eerst naar Ein Gedi gegaan. Daar zijn we naar het nationaal park geweest. Daar waren watervallen en natuurlijke bronnen. We hebben onder de waterval lekker gedobberd. Eind van de middag gingen we naar onze slaapplek. Deze lag in een beveiligd gebied omdat het al bijna in Jordanië ligt. Eenmaal in het appartement veel ohh's en ahh's. Echt een lekker stekkie in the middel of the dessert in een klein dorpje. Met onze eigen hot-tob hadden we geen spa meer nodig. Heerlijk geluiert deze avond. Vandaag zijn we eerst naar Masada gegaan. Daar hebben we een plateau berg van 440 meter hoogte bezocht. Dit was vroeger een paleis maar is grotendeels verwoest. Het uitzicht was fenomenaal!!! Daarna zijn we doorgereden naar Ein Bokek en zijn we de dode zee in gegaan. Echt een hele bijzondere beleving. Je voelt je net een soort dobber die niet naar onder kan gaan echt gaaf. Morgen maken we er een rustig reisdagje van. In Eilat de auto weg brengen en dan de grens over naar Jordanië om naar Petra te gaan.

Ronnie

Leuk om zo jullie verhalen te lezen. Ben erg benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren. Vooral de muur etc.

Corrie

Wawwwww,om dit te kunnen meemaken,liggen als een dobber.

Marja

Mooie foto,s en leuke verhalen, krijg zelf ook weer zin om op vakantie te gaan. Jammer van de tempelberg maar dat kun je verwachten in Israël. Geniet nog maar even want het is zo voorbij.