anja-pieter.reismee.nl

Jeruzalem

Gisteren aangekomen in Jeruzalem na een reis van bijna drie uur, dus dat viel mee. Als eerste zijn we naar de Yad Vashem gegaan, een gedenkplaats voor de slachtoffers van de Holocaust. Daarna zijn we naar de Olijfberg gegaan, dankzij de vriendelijkheid van de mensen hier konden we het makkelijk vinden. Van daar genoten van het uitzicht wat te zien is op de beginpagina van deze blog. We waren dicht bij de muur die een scheiding tussen israel en palestina. Pieter moest hiermee op de foto, zijn israel missie is geslaagd. We hebben een hotel in het Arabische gedeelte erg gezellig dus. Eind van de middag zijn we naar de oude stad gegaan. Vandaag hebben we een stadswandeling over de muur van de oude stad gelopen. Erg mooi om alles van twee kanten te bekijken en het verschil per geloof te zien. In de middag hebben we met zo'n 350 andere de via dolorosa gelopen. Bijzonder om te zien hoe een ieder hiermee omgaat. Natuurlijk mocht een bezoek aan de Klaagmuur niet ontbreken tijdens dit bezoek. Bethlehem en Jericho slaan we over omdat het lastig is daar met de auto te komen. Morgen nog in de ochtend naar de tempelberg van Jeruzalem en daarna door naar de dode zee.