anja-pieter.reismee.nl

Rondje om het meer van Galilea

Gisteravond zijn we naar de galilee experience geweest. Een film om een beeld te krijgen van de afgelopen 4000 jaar galilea. Met dit in ons achterhoofd zijn we vanochtend voor een rondje om het meer van Galiea vertrokken. Onze tocht ging eerst richting het zuiden waar we bij toeval langs 'de doopfabriek' kwame in de jordaan. Hier is van het chirstendom echt een handelsmerk gemaakt, je kon er zelfs water from the holy land kopen. We zijn snel verder gegaan naar de oorspronkelijke bestemming Degania. Hier staat de eerste kiboets en hebben we de Jordaan zien stromen. Vervolgens zijn we nog zuidelijker gegaan en de bergen in. We hebben op 350 meter hoogte genoten van het uitzicht op het meer. Omdat het erg warm was vandaag (34 graden) konden we het niet laten om na de lunch een duik te nemen in het meer van Galilea. Dat was echter niet de bedoeling (we werden weggestuurd)dus het was van korte duur maar toch even lekker afgekoeld. Vervolgens zijn we naar het noorden gegaan. Hier hebben we de plek bezocht van het verhaal van de 5 broden en 2 vissen. Daarna weer terug naar Tiberias en het rondje was compleet. Al met al een leuke dag gehad. Het fijne was dat we overal de enige waren en dus rustig konden genieten van al het moois. Morgen naar Jeruzalem.

Sia

Geweldig om van jullie te horen en te weten waar jullie zitten een heel andere reis als wat ik toen heb beleeft .

danielle

34 graden!!! Lekker zeg. Wederom n leuk verhaal om te lezen. Ben erg bbenieuwd naar jeruzalem hoe daar de 3 geloven naast elkaar leven xxx

cees & sonja

hey vakantiegangers. zo te lezen gaat reizen jullie goed af. we zijn jaloers op het warme weer. geniet er maar lekker van. x

corrie

Wat een indrukwekkend reisverslag.
Maar die weg heet de via dolorosa(ooit met koor over gezongen)