anja-pieter.reismee.nl

Haifa en Nazareth

Dinsdag een beetje uitgeslapen en na een hostel ontbijt op weg gegaan naar Haifa. Een hele mooie stad. We wilden graag naar de grot van Elia. Maar het bleek die dag een feestdag te zijn waardoor hij gesloten was. Wel konden we nog een kerk bezoeken gelukkkig. Verder de dag genoten van de mooie stad, wat bestaat uit de uptown en downtown van de heuvel waar de stad op ligt. We hadden een slaapplek op downtown en zijn 's avond uptown gegaan. Vandaag maar iets eerder opgestaan, aangezien alles hier tussen 12 en 15 uur rust en we Nazareth zeker in de ochtend wilde aandoen. Nazareth is een drukke stad met joden en Arabieren die daar prima naast elkaar lijken te leven. De kerken die we hebben bezocht waren erg mooi, met name de kleine synagoge waar Jezus heeft leren lezen en schrijven. Verder is het wel duidelijk dat Jozef zijn sporen heeft nagelaten. Je zag veel timmermannen en timmermansbedrijfjes. Na de middag zijn we naar tiberias gegaan... We hebben een slaapplek met uitzicht op het meer van Galilea. Morgen gaan we een ronde om het meer maken.

Mariska

mooi & goed geschreven! super om jullie zo te volgen, ben benieuwd naar het volgende verhaal. XX Maris

danielle

Leuk om te lezen zeg! Wel heel bijzonder om zo door de bijbel geschiedenis te reizen lijkt mij. Xxx

Corrie

Wat leuk om fictief met jullie mee te reizen.
kijk weer uit naar het volgende verhaal.
Groeten Pa en Ma

Ineke

Wat gaaf om die dingen in het echt te zien! Geniet ze!